James Fallows på The Atlantic har en ny artikel ud, \ "Sådan Save the News \", hvad Googlere mener om fremtiden for nyheder industrien.
Nogle af de vigtigste uddrag: \ "Hvis du var begyndt helt fra bunden, kan du aldrig kunne retfærdiggøre [den nuværende] forretningsmodel, \" [Google cheføkonom] Hal Varian sagde ... \ "Grow træer -? Så male dem op, og lastbil store ruller af papir ned fra Canada Så kører dem igennem enormt dyrt maskineri, hånd-levere dem natten til tusindvis af dørtrin, og efterlader mere på kiosker, hvor overskuddet er ude af dato straks og skal smides væk? Hvem ville sige, der gav mening? \ "Den gamle-tech spild af processen er indlysende, men Varian tilføjet en mindre kendt punkt. Tynget, da de er med disse \ "legacy \" print omkostninger, aviser typisk bruger omkring 15 procent af deres indtægt på, hvad der til Internet verden, er deres eneste værdifulde aktiver: de mennesker, der rapporterer, analysere og redigere nyheder.
\ "Intet, jeg ser foreslår død af aviser, '\" [Google CEO] Eric Schmidt fortalte mig. Problemet var de høje omkostninger og styrtdykkende popularitet deres trykte udgaver. \ "I dag har du et abonnement på en trykt avis, \" sagde han. \ "I den fremtidige model, er du nødt abonnementer til informationskilder, der vil have reklamer indlejret i dem, som en avis. Du skal bare udelader udskrive del. Jeg er helt sikker på, at det vil ske ... Som udskrive omsætning falder, væksten i online-publikum er dramatisk ... Aviser har ikke et krav problem, de har en business-model problem \ "Mange af hans virksomheds indsats forsøg på at løse dette, således at avisen virksomheder kan overleve. , som trykte omløb visner væk.
De tre søjler i den nye online forretningsmodel, som jeg hørte dem altid beskrevet, er distribution, engagement og indtjening. Det er: at få nyheder til flere mennesker, og flere mennesker til nyheder orienterede steder at gøre præsentationen af nyhederne mere interessante, varierede, og involvere, og omdanne disse større og stærkere engageret publikum ind i indtægter, både gennem abonnementsgebyrer og annoncer.
De bedste indtjenende ordningerne er selvfølgelig dem, som folk kan lide - annoncer, de nyder at se, produkter, som de villigt betaler. Online vise annoncer, skal være bedre på disse punkter også sagde [Google VP Neal] Mohan. \ "Her er ting, vi kan gøre online, som vi simpelthen ikke kan gøre i print, \" siger han. En annonce er \ "påtrængende \" først og fremmest om det ikke er relateret til, hvad du holder på det tidspunkt ... \ "Den online verden vil være en meget mere tilpasset til hvem du er og hvad du holder \" ... Annoncering har været omkring evigt, Mohan sagde, \ "men indtil nu har det altid været en en-vejs samtale. \" Hele artiklen er værd at læse. Det giver en fantastisk fornemmelse for, hvordan Googlere tænker om fremtiden for nyheder (og er for det meste på linje med mine egne tanker).
Se venligst også min Oktober 2009 indlæg, \ "Google CEO den personlige nyheder \".